Príčiny duplicitného obsahu
Duplicitný obsah môže mať zlý vplyv na umiestnenie webu vo výsledkoch vyhľadávania. Vznik duplicitného obsahu delíme do dvoch kategórií:
Duplicitný obsah v dôsledku krádeže obsahu.
Duplicitný obsah v dôsledku architektúry webu.
Duplicitný obsah v dôsledku krádeže obsahu.
Krádeže sa z bežného života preniesli aj na webový priestor. Krádež obsahu znamená doslova ukradnutie obsahu stránky. Môže sa jednať o text, obrázky, tabuľky a rôzne iné elementy, ktoré webové stránky obsahujú. Týmto vzniká duplicita obsahu. Vyhľadávače sa snažia filtrovať duplicitné stránky. Niekedy môže vyhľadávač penalizovať originálne stránky. Pre tých, ktorí sa stanú obeťou krádeže obsahu, existuje služba CopyScape. Nachádza sa na https://www.copyscape.com. Táto služba dokáže nájsť obsahovo podobné stránky. Týmto spôsobom môžeme identifikovať zlodeja obsahu. V niektorých prípadoch ale duplicitný obsah vyplýva z obchodných podmienok. Tento prípad nastáva, ak firma využíva internetový obchod dodávaný napríklad veľkoobchodným partnerom. Potom sa na rozdielnych URL adresách nachádza rovnaký obsah.
Duplicitný obsah v dôsledku architetkúry webu.
Duplicitný obsah z dôsledku architektúry webu môže vzniknúť v nasledovných prípadoch:
Stránky upravené do vzhľadu vhodného pre tlač.
Stránky s podobným obsahom dosiahnuteľné cez rôzne URL.
Stránky s podobnými predmetmi, napríklad podobný druh tovaru v elektronickom obchode.
Stránky s duplicitným titulkom alebo hodnotou v meta tagu.
Tieto a iné prípady duplicity je možné odstrániť pomocou rôznych nástrojov. Dva z nich si uvedieme v nasledovnej časti.