Rozmiestnenie
Najlepšie je umiestňovať kľúčové slová tam, kde ich vyhľadávače môžu vidieť. Následne si vypíšeme časti, ktoré vyhľadávače môžu prečítať. Samozrejme, algoritmy vyhľadávania jednotlivých vyhľadávačov sú odlišné. Ide o univerzálne riešenie a je dobré, keď sa v daných častiach kľúčové slová nachádzajú. Jednotlivé časti a ich správne nastavenie si bližšie opíšeme v nasledujúcich kapitolách. Podstatné sú nasledujúce časti:
¡ V adrese URL (www.klucove-slovo.sk alebo www.domena.sk/klucove-slovo/).
¡ V titulku stránky.
¡ Do obsahových meta značiek description, keywords.
¡ V samotnom tele stránky, napríklad text, odkazy.
¡ Do alternatívnych popisov obrázkov parametra alt.
¡ Do nadpisov (h1, h2, h3, h4, h5, h6) a do odstavcov
¡ Do titulkov obrázkov.
¡ Do samotného textu odkazov – anchor text.
¡ Do zvýrazňovaného textu , , , .
V nasledovných príkladoch vyhľadávače slová ignorujú, pretože ich nevidia:
¡ V obrázkoch.
¡ V elementoch vytvorených pomocou JavaScriptu.
¡ V častiach stránky, ktoré sú vytvorené pomocou AJAXu.
¡ V animáciách, obrázkoch a ďalších prvkoch vytvorených vo Flashi.