Výber kľúčových slov

Na začiatku výberu kľúčových slov je dobré si rozmyslieť, ako bude potencionálny návštevník určitú informáciu vyhľadávať. Základným pravidlom pri výbere je, že sa musia hľadať slová relevantné k danému webu. Jednou z podstatných kľúčových fráz je názov spoločnosti alebo stránky. Veľa webových stránok spoločností nie je nájdených po zadaní názvu spoločnosti do vyhľadávača.Najjednoduchším spôsobom výberu kľúčových slov je pozrieť sa na zoptimalizované stránky konkurencie. Jednoducho si stačí dať zobraziť stránku v zdrojovom kóde a pozrieť si časti title, description, keywords a obsah tagov H1H6. Jednoduchším spôsobom, pokiaľ je naša webová stránka hotová, je využitie nástroja, ktorý ponúka vyhľadávač Google. Má názov Keyword Tool. Bol navrhnutý, aby pomohol inzerujúcim propagovať stránky v platenom systéme reklám Google Adwords. Je zadarmo a dokáže hľadať slovenské slová, na ktoré sa v reklamnom systéme Google  Adwords kliká najčastejšie. Funguje v dvoch častiach. Prvou časťou je zadanie konkrétnej frázy. Nájde danú frázu a vypíše výsledky. Výhodou je, že okrem hľadanej frázy nájde aj súvisiace slová alebo slovné spojenia. Druhou časťou je zadanie URL adresy existujúcej webovej stránky. Prejde celú stránku a určí, ktoré slová by sme mali použiť ako kľúčové. Tento nástroj nám nepovie s určitosťou, či sú slová vyhľadávané, ale môžeme od neho odvodiť určitú úspešnosť vybraných slov.Je zobrazený na nasledovnom obrázku.

Pre použitie je potrebná registrácia. Nájdete ho na adrese www.google.com/adwords.