Meta značky

Opis stránky

Túto meta značku niektoré vyhľadávače zobrazujú v opise stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Preto do nej musíme napísať niečo zaujímavé. Využíva ju väčšina vyhľadávačov. Rovnako ako pri titulku je dôležité, aby každá stránka mala opis, ktorý ju najviac vystihuje. Maximálna dĺžka je 250 znakov. Postupom času ale stráca táto značka pre vyhľadávače význam a jej zmysel sa mierne oslabuje. Je dôležitá  pre užívateľa, nakoľko opis stránky sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Preto ak užívateľ vidí zaujímavý opis stránky, ktorý vyhovuje tomu, čo hľadá, je veľká pravdepodobnosť, že si na stránku klikne. Pre Google nie je potrebné vypĺňať túto značku. Sám vie doplniť opis stránky z jej textov, ktoré si načíta. Problémom je, že nám môže vygenerovať nezmyselnú postupnosť slov alebo nerelevantný opis. Preto by sme mali vypĺňať značku opis minimálne pre hlavnú stránku a najvyššie kategórie. Vyplnená značka opis stránky v HTML vyzerá nasledovne:


 

Kľúčové slová

Táto meta značka pochádza z dôb minulých, kedy ešte neexistovali fulltextové vyhľadávače. Dnes veľká väčšina moderných vyhľadávačov túto značku úplne ignoruje. To ale neznamená, že nie je dobré ju vyplniť. Ideálny počet slov v tejto značke je 10. Každá stránka by mala mať vyplnenú túto značku individuálne, relevantne k jej obsahu. Ak sa kľúčové slovo vyskytuje len v značke description alebo keywords a v texte na stránke sa nenachádza, je to chyba. Vyhľadávač na danú stránku na toto slovo nereaguje. Preto je zbytočné vkladať do týchto meta značiek slová, ktoré sa v texte nenachádzajú. To isté platí aj o písaní slov bez mäkčeňov a dĺžňov. Ak nie sú inde ako v meta značkách, tak je to strata času. Príklad zápisu v HTML vyzerá nasledovne: