Kód 404
Kód 404 znamená, že URL, ktorú klient požaduje, neexistuje. Nie je to ale také jednoznačné. Užívatelia spájajú kód 404 s obecnou chybovou stránkou. Nie vždy je tomu tak. Niektoré weby upravujú stránku 404 tak, aby užívateľovi pomohli. Často môžeme naraziť na stránky, ktoré ponúknu užívateľovi alternatívne odkazy, na základe kľúčových slov v požadovanej URL. V našom prípade redakčný systém Joomla ponúka chybovú stránku 404. Túto stránku je možné editovať jednoducho v administrácii. V predchádzajúcej časti sme spomenuli užitočný modul na prepisovanie dynamických URL na statické. Modul sh404sef & Analytics dopĺňa spomínanú chybovú stránku 404 o alternatívne odkazy. Sú vygenerované podľa kľúčových slov načítaných zo zadanej URL. Na nasledovnom obrázku môžeme vidieť chybovú stránku na našom internetovom obchode.
Časť označená v červenom obdĺžniku je automatická chybová stránka redakčného systému Joomla. Modrá časť je doplnením spomínaného zásuvného modulu. Jedná sa o užitočný nástroj. V rámci optimalizácie nám môže udržať návštevníka na stránke, aj po zadaní chybnej adresy. Pri statických stránkach je zobrazenie chyby 404 automatické. Problém môže nastať pri dynamických stránkach. Túto implementáciu neobsahujú všetky. Po vymazaní produktu z databázy, ostatné stránky webu automaticky prestanú na tento produkt odkazovať. Problém ale môže nastať s externými odkazmi na stránku produktu. Tieto odkazy ostávajú v databáze vyhľadávačov. Najhorším riešením je, keď web vráti prázdnu stránku so stavovým kódom 200. Toto môže viesť k veľkému počtu prázdnych stránok a znovu nám môže vzniknúť duplicitný obsah. Preto by sme mali pre odstránený obsah vracať stavový kód 404. Pokiaľ ale nechceme stratiť hodnotu odkazu, môžeme užívateľovi ponúknuť stánku so súvisiacimi produktmi. Takto zachováme hodnotu odkazu.