Optimalizácia obrázkov
Optimalizácia obrázkov patrí medzi činnosti, na ktoré sa najčastejšie zabúda. Pritom patrí k dôležitým častiam SEO. Skoro každá stránka obsahuje veľké množstvo obrázkov. Len málokedy sú tieto obrázky optimalizované pre vyhľadávače. Týmto prístupom sa môžeme pripraviť o jednu z ďalších možností zviditeľnenia stránky. Často užívateľa hľadajú produkty práve podľa obrázkov. A to tak, že v Google zadajú hľadané slovné spojenie a dajú vyhľadávať medzi obrázkami. Niektoré stránky získavajú viac návštevníkov prostredníctvom vyhľadávania obrázkov ako klasickým spôsobom. Dôvod, prečo musíme obrázky optimalizovať, je ten, že vyhľadávač nevidí, čo sa na obrázku nachádza. Preto mu to musíme povedať. Zle optimalizovaný obrázok vyzerá v zdrojovom kóde stránky nasledovne:
Zápis obrázka by mal obsahovať celú adresu, jeho rozlíšenie, alternatívny text, titulok, umiestnenie. Môže obsahovať aj ohraničenie. V uvedenom príklade obsahuje iba jeho adresu. Táto adresa je tiež uvedená nesprávnym spôsobom. Správne by mala obsahovať celú statickú adresu obrázka.
Pri optimalizácii obrázkov nesmieme zabúdať na určité zásady optimalizácie. Musíme preto zosúladiť titulok, alternatívny text a názov obrázka s titulkom stránky, URL adresou a samotným obsahom. Dôležité je tiež používať kľúčové slová.
Titulok obrázka
Titulok obsahuje dodatočné informácie o obrázku. Rovnako ako názov a alternatívny text by mal byť titulok krátky, výstižný a chytľavý. Vo väčšine prehliadačov sa titulok obrázkov zobrazuje vtedy, keď po obrázku prejdeme myšou. V zdrojovom kóde vyzerá titulok takto:
Názov priečinka
Bežne sa obrázky patriace jednej webovej prezentácii ukladajú do jedného priečinka s názvom „obrázky“ alebo „pictures“. Je dobré vytvárať priečinky pre obrázky s rovnakou tematikou. Napríklad namiesto priečinku „obrázky“ vytvoríme priečinok „notebooky“. Rozdiel v zápise je potom jasný. Odkaz obrázku je lepšie čitateľný a napovie užívateľovi, čo sa na danom odkaze nachádza.