Veľkosť obrázkov
Google Image Search zväčša preferuje väčšie obrázky pred menšími. Dáva to zmysel, pretože užívatelia hľadajú obrázky s väčším rozlíšením. Určite netreba používať obrázky s obrovským rozlíšením. Obrázok by sa načítaval zbytočne dlho. Pri úprave obrázkov na konkrétnu veľkosť používame kompresiu. Potom sa obrázky načítavajú rýchlejšie.
Rozmer obrázku sa nastavuje v parametroch výška – height a šírka width. Tieto atribúty nemajú priamy vplyv na SEO, ale sú dôležité z hľadiska indexácie obrázkov. Pri načítavaní stránky v prehliadači sa obrázky zobrazujú ako posledné. Nastavenie týchto atribútov zabezpečí to, že prehliadač si pri načítavaní textu vyhradí potrebné miesto pre obrázky. Stránka sa potom načíta korektne. Zápis týchto parametrov
v HTML vyzerá nasledovne:
Na záver tejto podkapitoly si zhrnieme v skratke základné princípy optimalizácie obrázkov:
¡ Názov obrázku volíme logicky v súlade s kľúčovými slovami. Na oddelenie názvu obrázku od kľúčových slov používame pomlčky. Platí pravidlo, menej je viac.
¡ Vždy pridávame atribút alt k obrázku, okrem obrázkov na pozadí alebo obrázkov použitých na dekoráciu. Alt atribút upravujeme podľa obsahu. Rovnaký obrázok v iných častiach článkov má iný alternatívny text.
¡ Vždy označíme typ súboru. Napríklad .jpg alebo .gif.
Text, ktorý sa nachádza blízko obrázku musí byť relevantný s obrázkom. Vyhľadávače to zohľadňujú pri hodnotení webových stránok.