Copywriting

Viackrát sme už spomenuli, že pre úspešné umiestnenie našich webových stránok vo vyhľadávačoch je dôležitý obsah. Optimalizácia obsahu stránok sa nazýva aj SEO copywriting. Patrí medzi dôležité optimalizačné nástroje. Jedná sa o optimalizáciu textov. V tejto časti si len v krátkosti povieme o tom, ako vplýva kvalita textov na vyhľadávač. Čomu by sme sa mali vyhnúť a uvedieme približný postup tvorby optimalizovaných textov.

Aktuálny a unikátny obsah býva najčastejším problémom prevádzkovateľov internetových obchodov. Ich webové stránky obsahujú veľké množstvo podstránok s opisom produktov. Najčastejšie ale tieto  texty jednoducho skopírujú z materiálov výrobcov alebo veľkoobchodov. Týmto spôsobom sa ale stráca originalita textov, ktorá je pre vyhľadávače dôležitá. Robot, ktorý indexuje takéto stránky, prejde 100-200 z nich. Ďalšie dáta vyhľadávač odmietne preberať, nakoľko už takéto informácie vo svojej databáze má. Vyhľadávače nemajú dôvod ani potrebu archivovať duplicitné dáta. Aj pri tejto časti je dobré pozrieť si stránky konkurencie.

Pri písaní atraktívnych textov si musíme uvedomiť, čo chceme návštevníkom svojich stránok povedať. Veľkou chybou je, ak návštevníka privítame na úvodnej stránke 10-ročnou históriou firmy. Kvôli týmto informáciám návštevník neprišiel. Úvodná strana musí byt pútavá a nie je na škodu, ak obsahuje najdôležitejšie alebo najnovšie produkty z našej ponuky. V prípade, ak sú naše stránky hotové a plné textov, musíme zvážiť, ako ich zoptimalizovať. Podľa vlastného uváženia niektoré texty vyhodíme, iné upravíme. Musíme do nich samozrejme zakomponovať aj kľúčové slovné spojenia, ktoré užívatelia vyhľadávajú. Pri písaní textov je dôležité využívať pomenovanie jedenej veci viacerými spôsobmi. Pri kľúčových slovách sme si povedali, že je dobré ich vkladať do nadpisov, titulkov, alternatívnych textov obrázkov. Ku každej zo svojich stránok pristupujeme individuálne.